نقد ماشین

نقد و بررسی خودرو

نقد و بررسی خودرو سایپا شاهین + نظر مالکین شاهین

  • ۳۰۶۱
حتما حرف‌های ضد و نقیضی در مورد سایپا شاهین شنیده‌اید و همین باعث شده که احساس سردرگمی کنید. سایپا شاهین نقطه ضعف و قوت‌هایی دارد که لازم است قبل از خرید آن، به دنبال نقد و بررسی سایپا شاهین باشید. ما یعنی نقد ماشین، در این مطلب در تلاش هستیم تا اطلاعات مفیدی را جمع‌آوری کنیم و در اختیار شما بگذاریم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


مشخصات فنی
سال تولید: 1397
کشور سازنده: ایران
موتور: 4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور: 1497 سی سی
تنفس موتور: توربوشارژ
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت: 110 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 178 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده : پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100: ###
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
وزن : 1260 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر): 4446 طول - 1771 عرض - 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور : 2650 میلیمتر


بررسی موتور خودرو شاهین
موتور سایپا شاهین همان موتور تیبا با 8 سوپاپ، یه توربو به ماشین اضافه شده روی ماشین که حاصلش 110 اسب بخار و 170 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنه که وزن این ماشین، 1270 کیلوگرم است. در خصوص موتور و توربو این ماشین نکته این است که با تغییرات انجام شده روی این موتور، ستون‌ها، میلنگ‌ها، سر سیلندر، سیستم برق رسانی به موتور عوض شده و به توربو شارژ مجهز شده.


نقد و بررسی ظاهر خودرو شاهین
می‌تونم بگم بهترین طراحی چند سال اخیر خودروهای داخلی رو توی نمای جلوی این ماشین می‌بینیم. نمای جلوی این ماشین، خیلی پخته و متناسب و المان های متناسب و تناسب خوبی با هم دارند. چراغ‌های کشیده شده، جلو پنجره ماشین به نسبت خوب و متوازن طراحی شده. در قسمت کاپوت سایپا شاهین خطوط‌های خوبی به‌کار رفته و خط وسطی که قرار گرفته، چهره خشنی به ماشین میده که قشنگ توی خیابون برای تعداد زیادی از مردم جلب توجه می‌کنه. به نظر خودم هم در بین تمام محصولات ایرانی که تولید و عرضه شده، طراحی سایپا شاهین از همه خودروها بهتر است, حتی نسبت به خودرو تارا، محصول ایران خودرو نیز طراحی بهتری دارد. در نمای بغل خودرو دوباره تا حد زیادی خطوط روی جلوی خودرو و توازن با جلو پنجره ماشین حفظ شده و زیادم این قضیه کار دسته ایرانیان نیست. چراکه پلتفرم اصلی ماشین پلتفرم توسعه یافته تویوتا بلتا یا تویوتا یاریس هست و از آن استفاده شده اما در کل طراحی بغل خودرو سایپا شاهین توازن خوبی با جلو دارد. یک خط از چراغ جلو تا پایین دستگیره عقب خودرو رفته و از وسط درب عقب یک خط شروع شده و تا صندوق عقب رفته که طرح زیبایی به نمای بغل داده. یک خط شکسته نیز پایین خودرو قرار گرفته و تا درب عقب رفته. از نکته مهم این ماشین این است که هیچ زه‌ای روی درب بکار برده نشده! رینگ‌های آلومینیومی خودرو سایپا شاهین نسبتا ظاهر مناسبی داره که به این خودرو، طراحی خوبی در نمای بغل داده. البته این هم باید ذکر کرد که این طرح رینگ به ماشین‌هایی که چهره اقتصادی دارند مناسب‌تر است. و نکته آخر در خصوص رینگ‌های شاهین این است که در ایران تولید می‌شود. رینگ های 15 اینچی و پهنای فاق لاستیک این خودرو 65 است که به دلیل این‌که فاق لاستیک خوبی داره، نسبتاً سواری مناسبی به خودرو می‌دهد. تودر نمای عقب خودرو شاهد چراغ‌های دوتیکه که یک مقدار از اون حالت همیشگی ایران خودرو و سایپا در آمده و طراحی آن نیز بهتر شده، هستیم. طراحی عقب تقریبا محافظه کارانه تر و شکیل تر کار شده. گرافیک چراغ ها مناسب تر شده و رنگ بندی خوبی نیز در چراغ‌ها به‌کار رفته و البته خطوط ساده‌ای که در عقب قرار گرفته، به نظر من عقب، بغل و جلوی سایپا شاهین طراحی نسبتا قابل قبولی، حداقل برای ماشین‌های ایرانی داره. در مقایسه طراحی این ماشین با رقبا، دیزاین سایپا شاهین نسبت به رقبای چینی، بهتر است ولی مقابل اروپایی‌ها شانسی نداره و ما در این تست و بررسی سایپا شاهین، داریم در خصوص مقایسه این ماشین با خودروهای ایرانی، مثل محصولات سایپا، محصولات ایران خودرو و... صحبت می‌کنیم. در مقایسه ابعاد و اندازه این خودرو با دنا، ارتفاع شاهین نسبت به دنا 110 میلی متر کوتاه تر است و فاصله بین دو محور 11 میلی متر کوتاه تر است و صندوق عقب سایپا شاهین نسبت به دنا، حدودا 80 لیتر کوچک تر است. یکی از نقاط ضعف این ماشین در عقب خودرو، بخش مه‌شکن ماشین است؛ مه‌شکن خودرویی که مورد بررسی قرار دادیم، بر اثر یک برخورد کوچولو، شکسته و قیمتش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در خصوص دوربین دنده عقب به کار رفته در این ماشین، همون دوربین دنده عقب کیا سراتو هست و به نظرم نکته مثبتی هست و حداقل می‌دونیم این دوربین از کجا اومده. یه نقطه ضعف در خودرو سایپا شاهین این است که در عقب خودرو جایی نیست برای باز کردن صندوق عقب و هیچ کلیدی نیست و برای باز کردن درب صندوق، باید یا از داخل کابین ماشین کلید باز کردن درب را فشار دهید یا اینکه از روی سوئیچ، سه ثانیه نگه داریم تا درب صندوق عقب باز بشه. داخل صندوق جای به نسبت مناسبی داره هم نسبتاً بزرگ نسبت برای این اتاق و هم این‌که اضافات نداره و تنها یک چراغ در داخل صندوق به کار رفته. در صندوق عقب خوشبختانه سایپا برای اینکه فضای بار بیشتری به ماشین بده، کف صندوق یک مقدار نسبت به رقبا پایین‌تر است و زاپاس این خودرو نیز فرعونی نیست ولی به جای رینگ آلومینیومی، رینگ فولادی قرار گرفته.


نقد و بررسی نزدیکترین رقیب خودرو شاهین

بررسی صندلی راننده و تجهیزات سرنشین جلو شاهین
ردیف جلو دوباره همون پلاستیک خشک و همون جزئیات صندلی عقب، و دستگیره‌ای که قشنگ اسباب بازیه واقعاً و کلید های قرار گرفته بر روی درب هم همون کیفیت پرایدی. صندلی های راننده و شاگرد تقریبا یک چرم معمولی قرار گرفته و چرم صندلی تو بلند مدت چه سرنوشتی داشته باشه، خدا می‌دونه. نکته منفی صندلی‌ها این است که کوچک هستن و زیاد بزرگ نیستند و همین قضیه باعث می‌شه برای افرادی که یک مقدار هیکل بزرگتری داشته باشد، مسلماً خوب نخواهد بود. فرمان خودرو برقی و است و طرح ساده‌ای داره که متاسفانه کروز کنترل را حذف کردند و فقط کنترل صوتی در سمت چپ خودرو قرار گرفته. صفحه کیلومتر سایپا شاهین کوچک است و یک گرافیک ساده و نسبتاً خوانا. یک کامپیوتر سفری خیلی کوچولو وسط قرار گرفته که سایپا اعلام کرده که قراره صفحه کیلومتر دیجیتالی قرار بگیره و تا بیاد خدا می‌دونه کی میاد. ولی پوزیشن یا هم موقعیت مکانی راننده پشت فرمون، یه چیز ساده است، یه خورده از تیبا بالاتره و آدم حس جدید می‌کنه ولی نه اونقدر که تو فضای مجازی تبلیغ می‌کنند. در خصوص کیفیت متریال داخلی، متریال که چه عرض کنم، صدای هندوانه می‌ده ولی چیزی که هست، پلاستیک خشک به کار رفته در داخل کابین که در همه‌ی محصولات سایپا قرار داره و چیز عجیب غریبی نیست. در خصوص مانتیور خودرو سایپا شاهین، در اصل مانیتور کیا سراتو هست ولی یه مقدار، در حد چهار پنج ثانیه طول می‌کشه تا درخواست شما را اجرا کنه. خیلی به لمس حساس نیست ولی خیلی سریع به درخواست هم واکنش نشون نمیده. از نکته مهم اینه که مانتیور خودرو، کنتراست خوبی داره. در خصوص دریچه‌های کولر خودرو سایپا شاهین، خیلی بی‌کیفیت هستند، یعنی واقعاً بی‌کیفیته. دریچه کولر برای این ماشین، کسی که ۴۰۰ میلیون تومان پول سایپا شاهین میده لااقل باید دریچه کولر با کیفیتی داشته باشه. در طراحی کابین خودرو یه دونه خط نقره‌ای قرار گرفته تا روی کابین جذابیت ایجاد کنه. سیستم تهویه مطبوع حالت دیجیتال داره و حالت Auto هم دارد خوشبختانه، ولی تک کاناله است. کیفیت دکمه‌های آپشن‌های وسط کابین نسبتاً مناسبه خداروشکر و بد نیست، این دکمه‌ها شل و لق هم نیستند؛ یه دونه فندکی و یه دونه ورودی usb هم قرار گرفته. گیربکس ۵ سرعته دستی، که بدون دستبند حالت کروم کاری شده گذاشتند و خیلی هم جای لک باقی می‌ماند و در کنسول وسط، یه دونه جا لیوانی نیست ولی جاسیگاری قرار گرفته. در کنسول وسط ماشین تنها جای زیر آرنجی وجود دارد و اینکه مدارک مانند کارت‌های بانکی و... می‌شه قرار داد. متاسفانه سانروف این ماشین بسیار کوچک است و در سقف نیز یک عدد چراغ، جا عینکی نیز قرار گرفته. آینه‌های ماشین سایپا شاهین، بزرگه و خوشبختانه دید خوبی به عقب ماشین داره.


بررسی تجهیزات سرنشین عقب شاهین
رودری سرتاسر پلاستیک و کیفیت دستگیره در به شدت پایین. بشدت که میگم یعنی مالک خودرو خودش هم به کیفیت پایین دستگیره در اظهار کرد ما هم گفتیم ماشین ایرانیه و کلا تحلیلش بیخیال بشیم. در قسمت زیر آرنجی قسمت درب خودرو سایپا شاهین، یک پد نقره‌ای مانند قرار گرفته که حالا من نمیدونم دوام این پد در چه حد است و یک کلید ساده برای شیشه های خودرو قرار گرفته و هیچ تجهیزات دیگری قرار نگرفته! سوار ماشین که می‌شم صندلی جلو رو برای قد ۱۸۴ تنظیم کردم. من به صورت استاندار نشستم، فاصله زانو مناسبی داره و پاهام به زیر می‌ره. سرم به سقف ماشین گیر نمی‌کنه و مناسبه و اینکه تقریبا سر من با سقف مماس است و سقف خوشبختانه زیاد کوتاه نیست. ستون قسمت درب خودرو سایپا شاهین، وقتی در بسته است اذیتتون نمی‌کنه و سه نفره با هیکل متوسط در صندلی عقب جا می‌شه. صندلی‌ها یک چرم نسبتا مناسبی داره ولی کیفیت خیلی خوب نداره و می‌توان گفت معمولی است. در قسمت وسط صندلی راننده و شاگرد جلو، یک کاپولدر قرار گرفته که حرفی برای گفتن نداره و بهتره بیخیال این قضیه بشیم اما در قسمت صندلی عقب، هیچ خبری از زیر آرنجی نیست. از نکته بد این ماشین تقریبا چهارصد میلیونی اینه که هیچ خبری از usb، شارژ و... هیچی نیست. سقف نمدی نسبتاً حالا همون سایپایی دیگه و چیز خاصی نیست؛ یه نکته مثبت نیز این‌که قسمت عقب سقف خم دادند برای اینکه سر سرنشین با سقف فاصله داشته باشه. شیشه‌های این ماشین هم دید خوبی به بیرون داره ولی متاسفانه آپشن خوبی قرار نگرفته.


نقد و بررسی رانندگی با خودرو شاهین

کمپانی سایپا اعلام کرده که شتاب صفر تا صد سایپا شاهین، در یازده ثانیه است. اولین نکته منفی در حین رانندگی که توی ذوق خریدار می‌زند این است که صدای بسیار زیادی به داخل کابین وارد می‌شه. اما نکته مثبت در خصوص سایپا شاهین در حین رانندگی این است که سیستم تعلیق این خودرو، نسبت به محصولات ایرانی به نسبت تیبا، پراید و برخی از چینی‌ها، مقداری نرم‌تر است و ضربه های کف جاده رو خیلی خوب می‌گیره. همچنین این خودرو دید به اطراف، دید به جلو و دید به عقب خوبی دارد. یکی دیگر از نکته های خوب خودرو شاهین این است که به دلیل عایق بندی خوب کابین، صدای محیط نمی‌شنویم. مصرف سوخت سایپا شاهین چیزی که به دست آمده به دست مالک، کیلومتر 6000 روی ماشین هست، حدود 8 تا 9 لیتر در شهر و توی جاده هم حدود 7 تا 8 لیتر هست که نسبتا معمولی است و نه خیلی خوب است و نه خیلی بد برای ماشینی که توربو هست. یه حاشیه ای در مورد این ماشین که خیلی اوایل ورود به بازار سر و صدا کرد، قضیه آتش گرفتنش بود، یه سریا می‌گفتند بحث سوخت یه سریا می‌گفتند بحث سیستم برق این خودرو است که ظاهرا اصلاح شد و بر طرف شده اما همچنان بحث خاموشی، بحث خطاهای عجیب و غریب، حتی همین ماشین که در حال بررسی هستیم، حتی همون موقع که رسید دست من، چراغ چکش روشن شد، این قضیا زیاد داره حالا ماشینی که از سال 97 گفتند میاد و بعد 3 سال وارد بازار شد، باید تست می‌شد باید خیلی از این بیشتر و بهتر بهش می‌‎رسیدند که این قضیه حاشیه نداشته باشه برای خودشون بده حداقل، برای خود کمپانی بد است. توربو از دور موتور حدود 2700 تا 2800 وارد مدار می‌شه و شما یهو قدرت رو حس می‌کنید ولی صدا واقعا زیاده. یعنی صدای موتور به شدت وارد کابین می‌شه و راه چاره‌اش هم اینه که صدای آهنگ را بلند کنید و صدای موتور نشنوید. یک نکته مثبتی که من در سایپا شاهین دیدم و خوشم اومد، برخلاف خیلی از محصولات دیگر، این‌که کولر خوبی داره، یعنی کولر روی درجه یک است و این کولر هفت تا هشت درجه داره اما روی درجه اولش اونقدر سرده که من دستام دیگه بی حس می‌شه و ای کاش حداقل یک درجه کمتر هم قرار داشت و خوشبختانه، کولر خیلی خوبی داره. ماشین شاهین تا الان تنها نسخه دنده‎ای ساخته شده و احتمال زیاد در آینده نسخه اتوماتیک این ماشین هم عرضه بشه. با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت، دنده 5، دور موتور در 2000 و وقتی که گاز می‌دم، فعلا موتور بی‌جان است زیرا توربو هنوز وارد مدار نشده ولی در دنده 4 ماشین جان خوبی داره و قشنگ گشتاور در دسترسه و ماشین به 100 کیلومتر بر ساعت راحت می‌رسد، ولی سایپا شاهین باز هم از محصولات قبلی سایپا بهتره اما نسبت به دیگر ماشین‌های در بازه 400 میلیون تومانی، ماشین‌های صفر کیلومتر ایرانی و یا دسته دوم خارجی، یه سری ایرادات داره، یه سری کم و کاستی‌ها داره که شاید برای بعضی‌ها که رسیدگی به سرویس‌هاش و تعویض قطعاتش راحت‌تر باشه، ارزش خرید نداشته باشه، اما برای بعضی‌ها که ماشین بدون دردسر و گارانتی‌دار می‌گیره و قید خیلی از موارد لازم را می‌زنه، ارزش خرید داشته باشه. در یک سربالایی نسبی و توربو در مدار است، صدای موتور خیلی وارد کابین می‌شود، دنده 3 حدود 116 کیلومتر می‌ره. صفر تا صد شاهین پرحاشیه ولی خوش خش و خال با موتور 8 سوپاپ 4 سیلندر خطی با توربو شارژ، در یک مکان با ارتفاع از سطح دریا حدود 1570 متر، گیربکس 5 سرعته دستی و کولر ماشین هم خاموش، 13.38 ثانیه طول می‌کشد، نسبت به 207 دنده‌ای، شتاب صفر تا صد بهتری داره. کاش روی عایق‌بندی موتور سایپا شاهین بهتر کار می‌کردند تا حداقل یک ‌کم حس بهتری به رانندگی خریدار می‌داد. ترمزهای سایپا شاهین، 4 چرخ دیسکی هستند و عملکرد ترمزها که چندجا تست کردم، به نسبت قابل قبول هستند، خیلی خفن نیست ولی ناامید کننده هم نیست که بگیم ایمنی کمی داشته باشه. در پیچ‌های لواسان قرار است این ماشین را تست کنیم، یک نکته بدی که در سایپا شاهین زیاد دیده می‌شه و خیلی عجیب و غریب بود، وقتی در دنده 1، سر بالایی باشد، ماشین بی جان است و عملا مرده است و باید گاز زیاد بدین تا توربو هم وارد مدار بشه تا این مشکل رفع بشه و این قضیه به دلیل عدم هماهنگی میان گیربکس، موتور و سیستم کلاج است. در پیج‌های جاده لواسان، ماشین نسبتا داره خوب دور می‌گیره در دور موتور بالا با لاستیک فابریک ایرانی، در سرعت 70 کیلومتر بر سرعت، خوب عمل می‌کند، یک مقدار ماشین به سمتی که پیچ هست، کَلِه می‌کند، اما ماشین دَر نمی‌ره. با این‌که خیلی سیستم ایمنی و سیستم ترمز گیری خاصی از کنترل های الکرتیکی نداره، اما خودرو سایپا شاهین سر پیچ های خوبی دارد. در قسمت سرازیری های جاده لواسان، با اینکه کنترل ماشین سخت تر است و هندلینگ از دست راننده در می رود، به دلیل پلتفرم این ماشین، یک مقدار حس ناامنی به راننده و سرنشین ارسال می‌کند، اما این قضیه زیاد ملموس نیست و سر پیچ ها، سایپا شاهین بازدهی خوبی دارد. جمع بندی: با بودجه 400 میلیون نسخه صفر کیلومتر این ماشین که تحت پرچم سایپا ارائه می‌شه و گارانتی داره که کلی باگ مونتاژی و ساختاری داره، مثلا مالک اولین روزی که این ماشین را تحویل گرفته، باک بنزین نشتی داشته، برای بعضی‌ها ارزش خرید دارد و برای بعضی‌ها ارزش خرید نداشته باشه. اما به طور کلی این خودرو چهره و طراحی خوبی داره از نگاه امکانات نسبتا خوب است. یکی از رقبای این ماشین که به تازگی وارد بازار شده، ماشین تارا است. از دیگر رقبای این ماشین از نگاه مردم، Jac j4، دنا پلاس، ام وی ام x22 دنده ای است.


تمام امکانات خودرو شاهین
  • چهارچرخ دیسکی، مجهز به EBD، ABS، BAS، GSI، ESC
  • کیسه هوا راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً 6 کیسه هوا
  • سیستم صوتی مجهز به نمایشگر هفت اینچی – صفحه نمایش 10 اینچی آندروید در مدل لوکس و سوپرلوکس
  • سیستم استارت و ورود بدون کلید
  • دکمه های کنترلی روی فرمان
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سانروف
  • سیستم روشنایی در روز
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک
  • فرمان برقی
  • استارت دکمه ای

نظر مالکین خودرو شاهین
علی رهنما: به نظرم جک جی 4 برای استفاده روزمره و شهری بهتره. هم شتابش خیلی بیشتر از سایپا شاهین است و هم اینکه کم مصرف و بی سر و صداتره و از شر کیفیت مونتاژ پایین هم راحتین.
متین موسوی: بنظر من ال 90 گزینه بهتریه حالا با اینکه هیچی نداره ولی ماشین خوبیه
S-2: هر کسی این ماشینو میخره و تو خیابونا میرونه، پز حماقت و کلاه بزرگی که سایپا گذاشته سرش و کرده تو پاچش رو میده. من گرفته بودم، آشناها مسخره کردن، فروختم. واقعا مایه ننگه این ماشین، یه کلاه بزرگ دیگه که سایپا سر مردم میذاره، یه مزدا 3 ژاپنی حتی دسته چندم، با این پول خیلی شرف داره به این زباله.
Farzin Fatemi: برای سقف سرنشینان عقب چراغ نداشتن؟ پرایدشون هم جا لیوانی داره
Parsa vakilian اگه دستگیرش مثل کوئیک باشه راحت میشکنه از داخل و قطعه اش هم خیلی سخت گیر میاد.
Reza Abdi: به نظرم ام وی ام 315 پلاس ارزش خرید بیشتری داره همینطور قیمت قطعات و فراوانی لوازم یدکی بسیار خودرویی مقرون به صرفه. بدترین خودرو از لحاظ هزینه نگهداری و صد البته قیافه قدیمی، رنو ساندرو و تندر 90 می باشد.
Ali jahangiri با 400 تومن میشه سوناتا NF 2007 خرید که نیازی به توضیح نداره و چقدر برتر هست نسبت به سایپا شاهین
محمد صالح: وقتی گاز میدی صدای RD میده.
کاظم براتی: اولویت های من با بودجه حدود 400 تومن: 1- ساندو استپ وی دنده دستی صفر کیلومتر 2- دنا پلاس دنده دستی صفر کیلومتر 3- دنا دنده اتوماتیک 4- بریلیانس h330 دنده دستی صفر کیلومتر خودرو شاهین رو با این قیمت، به هیچ عنوان برای خرید در نظر نمی گیرم
حمیدرضا نیکفرد: اگر پراید جدید میخواید، شاهین آشغال بخرید
جواد عباسی: موتور پراید خوابشم نمیدید که یه روز با توربو و با کلید استارتر روشن بشه
. حسین صالحی: همین که سایپا ماشینش رو برای تست تصادف فرستاده و فیلم‌هاشو پخش کرده خودش نشونه پیشرفته. همین که دومین ماشین تولید شده رو برای تست و بررسی تحویل شما دادن خودش نشونه تغییره
دانیال دارک: صدای رو مخ موتور، قدرت ضعیف و داعون موتور 8 سوپاپ منسوخ شده. کیفیت افتضاح داخل، فرمون افتضاح و زشت تیبایی. نداشتن کنسول و فضای خیلی کم ترمز دستی.
Shahin KHM صدای تراکتور میده موتور، متریال اتاقش هم در حد پلاستیک بازیافتیه.
Ali Falcon: خب ما اینجا با موتور 8 سوپاپ طرف هستیم. نقطه ضعفی که موتور 8 سوپاپ داره اینه که از دور 4500 به بالا نفس کم میاره. البته شاید بخاطر توربو شدن این مورد دیده نشده.
حسام حقی: بدی این ماشین اینکه چون توربو شارژر هست باید بنزین سوپر بزنیم بهش و خرج بنزینش خیلی بالا میره.
مهیار بهنام: 30 سال پیش کیا یه موتور به اینا داد سایپا چلونده این موتورو. آخه موتوری که کاربراتوری بود رو 8 سوپاپ داره اومدین توربو شارژ کردن. آخه اینقدر سخت ساختن یک موتور 16 سوپاپ؟ بابا الان یک شرکت چینی اومد برای ماشین کنترلی موتور 4 سیلندر ساخت
Artist 81 جلوش بیوک آمریکاست. عقبش سراتو. بغلش بریلیانس. موتورش تیبا کره ای. جلو داشبوردشم فولکس واگن و گیربکسشم که.... ولی ماشین ایرانیه!
محمد: کیا ریو با موتور 16 سوپاپ طراحی سال 2000، شتاب صفر تا صد 12.6 داره و موتور توربوی 1500 شتاب 13 و خرده ای ثانیه. پس وجود یه سرسیلندر 16 سوپاپ به نظرم هم راندمان خوبی داشت و قعا استهلاک کمتری نسبت به موتور توربوی 8 سوپاپ داره.
  • به نظرم همه ی کسانی که نظر دادن اصلا ماشینو از نزدیک ندیدن والا من الان یک سال هست سوارشم از ماشینای قبلی که داشتم خیلی بهتر هست قطعات مصرفی هم مثل برلیانس میمونه پس الکی نظر ندید 

    پاسخ:
    امیدوارم سال‌ها بتونی ازش استفاده کنی و لحظات شادی رو در کنار خانواده داشته باشی
  • کسانی که در بالا نظر دادن و در واقع شاهین رو از یک ارابه هم کمتر فرض کردن تا حالا سوار این ماشین شدن؟ این همه نظر تخریبی به نظرم طبیعی نیست انگار یک نفر با اسامی مختلف مامور به تخریب این ماشین شده باشه!!!!  

    پاسخ:
    تو شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و یوتیوب نظرات رو مطالعه کردم و قرار دادم. تو این شبکه‌ها کسی نمیاد ده‌تا اکانت بسازه برای اینکه علیه یه ماشین نظر بده.
  • ای کاش یاد میگرفتیم در مورد هرچیزی که خودمون شخصا تجربه اش رو نداشتیم در موردش نظر ندیم 

  • شاهین خوشگل تر از نارا عشق من شاهین 

  • با تخریب و شایعه کسی از خرید منصرف نمی شودبا تحقیق وحضور فیزیک در کنار شاهین تصمیم قطعی می گیرد  حال بیا اینجا نظر تخریب بده اگر ماشین خوبی نیست تو خودت نخر البته اگر پول داشتی میخریدی ولی از نظرات مشخصه  تو آدم هستی که باید بروی سوار گاری شوی نه ماشین شاهین حیف این ماشین برای تو که میگی آشغال است برو جلو آینه خودت نگاه ببین خود چه آدمی هستی 

    پاسخ:
    من تخریب کننده نیستم؛ صرفا نظرات مردم رو جمع‌آوری کردم.
  • با سلام بنده خصومتی با سایپا ندارم وعین واقعیت را طبق مدرکی که دارم بیان میکنم خودرویی که پس از یکسال کارکرد زیر ده هزار از تو سر بالایی‌ها بشدت کم می‌آورد بحدی که در جاده چالوس شانس اوردیم شبوهوا بارانی بود تو سر بالایی تمام خودرو را دود گرفته بود واخرش دیسک وصحفه سوخت خدا رحم کرد آتش نگرفت و خدمات سایپا در حد صفر بود انگار نه انگار خودرو دارای گارانتی است پس از بیست ساعت الافی با هزینه شخصی تا تهران حمل شد قضاوت با خودتان

  • سلام قابل توجه کسانی که دنبال خرید این خودرو هستند بخدا قسم عین واقعیت است امیدوارم تنها خودرو من این ایرادها را داشته باشد این خودرو واقعا بدرد مسافرت وبیرون از جاده نمی باشد صدای نا هنجار خودرو از یکطرف ترمزهای مطمئنی ندارد حتما باید فاصله تا خودرو جلویت را زیاد کنید که چند بار نمایندگی بردم میگن عیب ندارد همه شون اینطور است تو سر بالایی‌ها خیلی کسر میاورد تو طرافیک سربالایی حتما از ترمز دستی استفاده میکنم چون واقعا برگشت به عقب دارد با کارکرد ۹۰۰۰ تا چند روز پیش تو جاده چالوس گذاشتمو بخاطر دیسک وصحفه با چرثقیل به نمایندگی مرکزی حملش کردم با هزینه شخصی سایپا زیر بار گارانتی نرفت فقط داخل شهر سرویس می‌دهد هم اکنون مدت ۵روز است نمایندگی خوابیده امیدوارم مطالب برای تصمیم گیری مفید باشد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نقد ماشین

نقد ماشین

نقد و بررسی خودرو